SustenabilitateReducem consumul de plastic
Navigheaza

Reducem consumul de plastic

Dincolo de avantajele pe care ambalajele de plastic le au pentru transportul și protecția produselor alimentare, plasticul are un impact negativ din ce în ce mai pronunțat asupra mediului înconjurător.

Grupul Ahold Delhaize, din care face parte Mega Image, s-a alăturat inițiativei New Plastics Economy Global Commitment, derulată de Ellen MacArthur Foundation în colaborare cu UN Environment. Ne-am luat astfel angajamentul să folosim plasticul cu măsură, să reutilizăm mai mult și să dezvoltam ambalaje 100% reciclabile.

În Mega Image ne preocupă constant modul în care putem construi împreună un viitor sustenabil în armonie cu natura. Așadar, prin obiectivele setate privind reducerea consumului de plastic (menționate mai jos), ne-am propus acțiuni care vizează eliminarea sau înlocuirea plasticului problematic (adică acel plastic greu reciclabil sau imposibil de reciclat), reducerea greutății ambalajelor din plastic sau folosirea de plastic reciclat în componența ambalajelor pentru produsele marca proprie. De asemenea, avem ca obiectiv ca ambalajele din plastic să poată fi ușor de reciclat sau reutilizat, lucru care poate fi dus la bun sfârșit numai cu aportul consumatorilor, împreună cu care putem reduce poluarea generată de plastic.

Iată câteva inițiative de eliminare sau reducere a plasticului virgin din ambalajele unor produse marcă proprie, implementate în ultimul an: 

  • Pentru gama de șervețele umede pentru copii, marca MEGA, ambalajul produselor este reciclabil, iar capacul din plastic a fost eliminat;
  • Hârtia igienică MEGA 8 role 3 straturi și gama de bază de hârtie igienică și prosoapele de bucătărie 2 role 3 straturi este certificată FSC, iar ambalajul conține 30% plastic reciclat;
  • Gama de saci de gunoi (10L-240L) a fost dezvoltată pe codurile de culori pentru colectarea selectivă, iar sacii menajeri LDP sunt produși din plastic reciclat;
  • Caserola de la gama de paste proaspete MEGA conține 35% plastic reciclat, gama de sucuri proaspete Nature Promise sunt ambalate în sticle din plastic 100 % reciclat , iar ambalajul pentru afine 500g MEGA conține 80% plastic reciclat;
  • Pentru plantele aromatice la ghiveci s-a eliminat plasticul excesiv prin schimbarea ambalajului din plastic în hârtie, iar la MEGA salata baby spanac s-a eliminat plasticul excesiv prin renunțarea la tăvița din plastic;
  • A fost eliminat capacul din plastic de la salata de icre si sardeluta marinata in ulei, marca Gusturi Românești;
  • La gama de detergent vase Mega, am eliminat pompița din plastic, iar flaconul conține 50% plastic reciclat.

Alte acțiuni realizate de Mega Image in anii precedenti, pentru îndeplinirea obiectivelor de protecție a mediului prin reducerea cantității de plastic din magazine și operațiunile noastre:

  • Mega Image a renunțat la fereastra de plastic la pungile de panificație, care a adus o scădere cu 33 de tone a cantității de plastic puse pe piață.
  • Sticlele de plastic de suc fresh din magazine au fost înlocuite cu variante care conțin 30% plastic reciclat; 
  • Introducerea săculeților reutilizabili, din bumbac și nylon, la zona de fructe și legume din magazine;
  • Am renunțat la folia pre-stretch pentru rasteluri, eliminând astfel aproximativ 90 de tone de plastic anual din operațiunile noastre;
  • Inițiative de educare a furnizorilor și colegilor în ceea ce privește reducerea consumului de plastic realizate în parteneriat cu firma de consultanta Invisible Nature:

-> am creat un ghid cu recomandări pentru dezvoltarea de ambalaje sustenabile destinat furnizorilor de produse marca proprie, și am organizat webinarii cu aceștia pe tema sustenabilitatii ambalajelor. 
-> am dezvoltat un ghid intern de etichetare a ambalajelor marcă proprie cu instrucțiuni privind modalitatea de reciclare, pentru a ajuta consumatorii să recicleze corect;
-> am organizat webinarii interne privind reducerea consumului de plastic și alternativele sustenabile pentru ambalaje;
-> am lansat un program intern de implicare a colegilor din magazine ca ambasadori de sustenabilitate în relația cu clienții noștri, programul “Sustainability Champion”.

 “STIAȚI CĂ…?”

  • sticla se descompune în aproximativ un milion de ani și este cel mai utilizat ambalaj folosit în casă? – In 2022, am instalat echipamente de colectare selectiva pentru sticla, PET si aluminiu, iar clienții care recicleaza la centrele Mega Image primesc bon valoric de 0,20 lei/ambalaj.

  • reutilizarea ambalajelor din materiale care poluează ne ajuta sa economisim bani si contribuie la reducerea poluării mediului înconjurător? – Am introdus săculeții reutilizabili, din bumbac și nylon, la zona de fructe și legume din magazine, ia rin toate magazinele Mega Image și Shop&Go sunt disponibile sacoșe reutilizabile Mega Chic.

  • o tonă de hârtie reciclată salvează de la tăiere 17 arbori maturi și dacă vom consuma plastic în același ritm ca până acum, până în 2050 va fi mai mult plastic decât pește în oceane? - Toate ambalajele secundare și terțiare din carton și plastic, din magazinele Mega Image și Shop & Go, sunt colectate, compactate și reciclate. În 2021, am renunțat la folia pre-stretch pentru rasteluri, eliminând astfel aproximativ 90 de tone de plastic anual din operațiunile noastre.

CAMPANII DE EDUCARE PENTRU REDUCEREA CONSUMULUI DE PLASTIC:

Grija față de mediul înconjurător înseamnă responsabilitate, angajament și acțiune. Ne preocupă calitatea mediului în care trăim, atat de importantă pentru sănătatea noastră, cat si pentru o dezvoltare durabila.

Iata catvea dintre actiunile noastre de educare in ceea ce priveste un consum de plastic responsabil:

1. De Ziua Mondiala a Mediului, sarbatorita anual pe 5 iunie, la comenzile online livrate in perioada 5-7 iunie 2023, oferim gratuit un saculet reutilizabil pentru fructe si legume si o sacosa Mega Chic. Pentru ca data viitoare cand mergi la cumparaturi, sa le iei cu tine, iar astfel sa reducem impreuna consumul de plastic si impactul asupra mediului inconjurator! Fii MEGA sustenabil si reutilizeaza!

2. De ziua Ziua Mondială a Reciclării, sarbatorita anual pe 18 martie, echipa de consilieri clienti Red Shirts a Mega Image a schimbat tricoul rosu cu unul de… Sustainability Champion. Timp de 3 zile, colegii au devenit ambasadori ai sustenabilitatii si au recomandat clientilor folosirea centrelor de reciclare Mega Image, unde sunt colectate sticle PET, doze de aluminiu si recipiente din sticla in vederea reciclarii. Fii MEGA responsabil si recicleaza!

3. In catalogul lunar Mega Image, gasiti articole construite pe pilonii nostri de sustenabilitate (reducere consum plastic, reducere risipa alimentara, alimentatie sanatoasa, reducere impact asupra mediului inconjurator), realizate de Invisible Nature

4. Prin programul “Mega proiecte de azi pentru maine”, lansat în 2021, am susținut 5 de impact pentru comunitățile locale, care au gasit și implementat cele mai bune soluții în vederea reducerii consumului de plastic și a risipei alimentare. Fiecare proiect castigator a primit câte o sponsorizare de până la 20.000 de euro, valoarea totală a fondurilor oferite prin acest program fiind de 100.000 euro. Proiectele câştigătoare au rezultat in urma unui concurs de proiecte si a unui amplu proces de selectie, ca medie ponderată între notele juriului (90%) şi votul publicului (10%). Două dintre proiectele susținute în program au derulat acțiuni pentru reducerea consumului de plastic:

Proiectul “Kidibot Plastic Detectives” încurajează copiii să cumpere produse cu ambalaj non-plastic, precum și produse de volum redus. După cumpărarea produselor, participanții au putut scana codurile de bare tipărite pe produse și intra automat într-un sistem de gamification educațional pentru produsele ambalate în non-plastic, primind moneda virtuală Kidicoin ce putea fi folosită pentru a achiziționa produse virtuale disponibile în platformă (ebook-uri, micro-cursuri, cărți etc). La proiect au participat peste 2.000 de copii si au fost implicati in numeroase activitati practice si educative desfășurate de comunitatea kidiboților din cadrul proiectului susținut de Mega Image.

Proiectul a constat in achizitionarea de echipamente speciale și transformate în mori de plastic cu ajutorul cărora să transformăm plasticul local în materiale de construcții sau obiecte casnice si utile, pe care populația să le poată folosi în gospodărie.

  

5. Campania de conștientizare “Mai puțin plastic, mai puțină poluare”: https://stirileprotv.ro/stiri/a/mega-image-lanseaza-campania-mai-putin-plastic-mai-putina-poluare.html Derulată în 2020, în magazine, a avut ca scop educarea consumatorilor să folosească la cumpărături sacoșe reutilizabile și săculeți reutilizabili pentru fructe și legume, în detrimentul celor de unică folosință.