StiriRaportul Anual al Grupului Delhaize
Mega Image Romania

Raportul Anual al Grupului Delhaize

Raportul Anual al Grupului Delhaize pe 2015 evidentiaza realizarile grupului pe parcursul anului trecut, avand consumatorul in rol central. Raportul include urmatoarele sectiuni:
 
• Cifrele financiare cheie si un interviu cu Mats Jansson, Presedinte al Consiliului de Administratie si Frans Muller, Presedinte si Director Executiv; 
 
• O prezentare generala a cadrului strategic a grupului;
 
• O sectiune a performantei care include operatiile globale ale grupului Delhaize precum si detalii cu privire la fiecare companie; 
 
• Guvernanta corporativa, inclusiv remuneratii;
 
• Situatiile financiare si note.
 
“Raportul anual evidentiaza performanta noastra solida pe anul 2015 si subliniaza angajamentul continuu pe care il avem fata de clienti, asigurandu-ne ca acestia raman in centrul a tot ceea ce facem”, a declarat Frans Muller, Presedinte si Director Executiv al Grupului Delhaize. 
 
Raportul de Sustenabilitate pe 2015 arata o evolutie pozitiva in directia “Supergood”, care reprezinta ambitia grupului de a fi un lider in domeniul sustenabilitatii in toate pietele locale pana in 2020. Raportul include cele mai importante directii ale planului strategic, alaturi de realizarile obtinute de fiecare companie din grup fata de ambitia de a deveni „Supergood” in urmatorii 10 ani. Sase studii de caz ilustreaza proiectele specifice si realizarile grupului in toate cele 7 tari de functionare. 
 
“Performanta noastra financiara merge mana in mana cu obiectivele noastre de sustenabilitate”, a mai spus Muller. “Aceste eforturi contribuie direct astfel incat sa fim o companie mai eficienta.” 
 
Eforturile grupului in ceea ce priveste sustenabilitatea produselor din peste este unul dintre punctele cu care grupul se mandreste. “Incepand cu sfarsitul anului 2015, 87% dintre produsele marca proprie din categoria peste – proaspete, congelate si in conserva – provin din surse sustenabile”, a declarat Muller. 
 
Principalele realizari ale Grupului Delhaize in anul 2015:
 
• Recunoasterea independenta: Grupul Delhaize a reusit sa fie inclus in indicii de sustenabilitate DowJones si europeni; 
 
• Produse obtinute responsabil: Grupul Delhaize a facut progrese importante in sustinerea agriculturii sustenabile si a unei alimentatii mai sanatoase. Un exemplu a fost lansarea, in cadrul retelei de magazine Alfa Beta, a unei initiative de sustinere a produselor din peste sustenabile. Ca rezultat, in 2015, 87% dintre marcile proprii de produse din peste provin din surse sustenabile, iar 40% din vanzarile de produse organice sunt in crestere, incepand din 2014. De asemenea, 100% din uleiul de palmier, folosit in produsele marca proprie, detine un certificat RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil);
 
• Zero deseuri: Grupul Delhaize a reusit sa reduca deseurile prin inovatii in cadrul operatiunilor din intreaga lume. Astfel, 60% dintre deseuri au fost reciclate (deviate de la gropile de gunoi sau incineratoare); 
 
• Actiune asupra climei: In prezent, grupul Delhaize detine 74 de magazine cu sisteme de refrigerare, cu amprenta de carbon redusa. Astfel, in 2015, s-au inregistrat emisii de CO2 cu 13 procente mai mici per metru patrat de vanzare, comparativ cu 2008.
 
• Lupta impotriva foametei: In 2015, Grupul Delhaize a continuat sa se implice si sa sustina comunitatile in care isi desfasoara activitatea. Astfel, 51% dintre magazinele si depozitele grupului doneaza regulat mancarea nevanduta catre asociatiile caritabile locale.  
 
• Sanatate si bunastare: Grupul Delhaize a ajuns la performanta ca 37% dintre marcile proprii vandute in Delhaize America sa castige cel putin o „Stea Guiding” (program de evaluare a calitatii nutritionale a produselor). De asemenea, au fost organizate 141 de evenimente de bunastare pentru angajatii grupului. 
 
• Diversitate si incluziune: Prin participarea la Campania Drepturilor Omului in cadrul Indexului Egalitatii in Corporatie, Delhaize America a castigat cu un scor de 100%.
 
Marc Croonen, seful grupului Delhaize pe Resurse Umane si EVP pe Sustenabilitate, spune ca raportul pe 2015 arata un progres important. “Suntem mandri de ceea ce am realizat in ultimii 5 ani, in drumul nostru catre viziunea Supergood”, a spus Croonen. “Angajatii din intreaga companie, impreuna cu partenerii comunitari de pe trei continente, colaboreaza pentru a face business-ul nostru sustenabil cu fiecare pas.”
 
Principalele realizari ale Mega Image in anul 2015:
 
In 2015, Mega Image Romania a sustinut la nivel local angajamentul grupului in directia sustenabilitatii. Astfel, au fost facute progrese semnificative, de la aducerea in magazine a produselor locale, proaspete, pana la lansarea unor noi magazine sub brandul Gusturi Romanesti, dar si corner-ul Equilibrium in magazine Mega Image. Mai mult, Mega Image a atins obiectivul de 80% reciclare a ambalajelor secundare ale produselor marca proprie.
 
• In ceea ce priveste marcile proprii sustenabile, Mega Image Romania s-a aliniat obiectivelor ambitioase la nivel de grup. Astfel, a inceput procesul de dezvoltare a marcilor proprii sustenabile: in anul 2015, a avut loc deschiderea magazinului Gusturi Romanesti, unde se gasesc doar produse din aceasta gama, ce include produse fabricate pe baza unor metode si retete traditionale. Primul magazin Gusturi Romanesti a fost lansat in aprilie 2015, fiind primul magazin de produse exclusiv marca proprie din Romania. Gusturi Romanesti aduce clientilor Mega Image produse traditionale romanesti, care amintesc de gusturile de odinioara. De asemenea, anul trecut, a avut loc si extinderea categoriei de produse naturale, functionale si pentru diete speciale sub umbrela Equilibrium, in 5 magazine. 
 
• Diversitate: In intervalul octombrie-noiembrie 2015, toti angajatii Mega Image au avut ocazia sa vizioneze un material video de training pe tema diversitatii de varsta. Training-ul online Mega TV - Diversitatea de varsta pentru toti angajatii – a pornit de la particularitatile fiecarei generatii, iar concluzia finala a fost ca echipele inter-generationale sunt cele mai eficiente si aduc plus-valoare companiei.
 
• Zero Deseuri: Mega Image s-a implicat mereu in reciclare, iar in 2015 a a atins obiectivul de 80% reciclare a ambalajelor secundare ale produselor. De asemenea, 124 tone de produse au fost  donate catre asociatii de animale, iar peste 80% din magazinele Mega Image au oferit, ca sponsorizare, produse alimentare catre ONG-urile care au in grija animalele fara stapan.
 
• Eficienta energetica: 
 
In anul 2012, Mega Image a facut primul pas in utilizarea energiei verzi in magazine, fiind in acel moment primul lant de supermarket-uri din Romania care a investit in aceasta directie. Obiectivul de a creste la maximum procentul de energie verde utilizat a fost atins in doi ani, iar angajamentul de a investi permanent in dezvoltarea sustenabila a fost sustinut in fiecare an. In aceeasi directie de eficienta energetica, 71 dintre magazinele deschise in 2015 au fost dotate cu sisteme de iluminare LED. In cadrul eforturilor de reducere a amprentei de carbon, Mega Image se concentreaza pe reducerea consumului de energie electrica in magazine si in depozitul central.