Mega Image accelerează strategia de dezvoltare durabilă prin măsuri de reducere a consumului de plastic
București, 2 martie 2020 – Mega Image accelerează strategia de dezvoltare durabilă care are ca obiectiv reducerea poluării și protejarea mediului înconjurător prin măsuri și soluții de diminuare și reutilizare a cantității de plastic comercializate în toate magazinele.
În contextul creșterii consumului, pentru a preveni și reduce impactul pungilor de plastic de unică folosință asupra mediului, Mega Image a dezvoltat o strategie anti-plastic bazată pe măsuri care generează schimbări majore, atât pentru operațiunile de business, cât și pentru comportamentul de consum al clienților. Multe dintre aceste soluții sunt deja implementate, iar altele vor fi implementate cu prioritate în perioada următoare.
Astfel, la începutul anului, a fost eliminat plasticul din pungile destinate produselor de panificație și patiserie, ceea ce a însemnat eliminarea a 33 de tone de plastic folosit anual doar din această zonă.
La finalul anului trecut, o inițiativă importantă în reducerea impactului negativ asupra mediului a fost renunțarea în totalitate la pungile din plastic de unică folosință de la zona de legume și fructe, care înregistrau un consum mediu lunar de 12 milioane de bucăți. Au fost introduse, în schimb, pungi din materiale 100% biodegradabile, acestea fiind oferite gratuit pentru o perioadă limitată de timp. Începând cu luna martie, acestea vor fi oferite contra sumei de 0,09 lei pe bucată, pentru a încuraja un consum responsabil.
În același timp, pentru a promova și încuraja un comportament bazat pe reutilizare în rândul clienților, au fost introduse în toate magazinele soluții alternative, prietenoase cu natura: săculeți reutilizabili, din material textil sau sintetic la zona de fructe și legume. În perioada următoare, va fi introdusă și sacoșa reutilizabilă din plastic reciclat, concepută special pentru a fi folosită de cât mai multe ori la cumpărături.
„Suntem responsabili pentru ce dăm mai departe, iar prioritatea noastră este să operăm și să ne dezvoltăm sustenabil. În fiecare an, ne uităm atent la prioritizarea investițiilor pe care le facem, care au impact asupra business-ului nostru, asupra comunităților, mediului sau a climei. În acest an vom accelera acțiunile cu impact direct asupra mediului, iar una dintre priorități este reducerea cantității de plastic de unică folosință și găsirea unor alternative mult mai prietenoase cu natura.
Dincolo de beneficiile pe care ambalajele de plastic le au asupra siguranței produselor alimentare, plasticul are un impact negativ din ce în ce mai pronunțat asupra mediului înconjurător.
E timpul să folosim plasticul cu măsură, să reutilizăm mai mult și să adoptăm soluții din materiale alternative. Noi am făcut deja pași importanti, prin schimbări în operațiunile noastre de logistică, prin reciclare, prin eliminarea produselor marcă proprie din plastic de unică folosință și prin oferirea unor soluții alternative, din materiale biodegradabile sau reutilizabile.
În continuare, lucrăm îndeaproape cu consultanți în sustenabilitate pentru a implementa cele mai bune soluții pentru un impact pozitiv imediat. În același timp, printr-o abordare proactivă, îi vom implica în aceste inițiative și pe clienții nostri, deoarece numai printr-un efort comun vom reuși să avem rezultate și vom putea genera o schimbare care să conteze”, spune Mircea Moga, CEO Mega Image.
În același demers, Mega Image va încuraja și în rândul clienților un comportament de reutilizare a pungilor din plastic, precum și reducerea consumului și adoptarea unor soluții alternative printr-o campanie de informare și educare care se va derula sub mesajul “Mai puțin plastic, mai puțină poluare”, în toate magazinele.
Alte măsuri pentru îndeplinirea obiectivelor de reducere a poluării și protecție a mediului prin reducerea consumului de plastic, prin reutilizarea și reciclarea deșeurilor din plastic au fost implementate deja de anul trecut, astfel:
• Toate produsele marcă proprie din plastic de unică folosință (farfurii, paie, pahare, tacâmuri etc.) au fost retrase din magazine și înlocuite cu produse realizate din materiale biodegradabile;
• În toate magazinele au fost înlocuite sacoșele de cumpărături din plastic nereciclabil cu sacoșe realizate din material 100% biodegradabil;
• În toate magazinele Mega Image și Shop&Go sunt disponibile sacoșe reutilizabile Mega Chic;
• PET-urile și dozele de aluminiu de la consumatori sunt colectate în vederea reciclării în 13 puncte de colectare proprii Mega Image, disponibile în magazine;
• Toate ambalajele secundare și terțiare din carton și plastic, din magazinele Mega Image și Shop & Go, sunt colectate, compactate și reciclate.
Pentru a diminua impactul asupra mediului înconjurător în cadrul activității de logistică, au fost achiziționate camioane cu gaz natural comprimat, un combustibil alternativ care contribuie semnificativ la reducerea emisiilor de sulf. În prezent, 10 camioane cu gaz natural comprimat sunt utilizate în logistică.
De asemenea, în 2019, Mega Image a atins o rată totală de reciclare pentru plastic și deșeuri din hârtie, carton și alimente de 55,74%, prin:
• 11.420 de tone de ambalaje din carton și hârtie reciclate;
• 1.217 de tone de deșeuri din plastic reciclate;
• 495 de tone de deșeuri alimentare reciclate;
Implicarea Mega Image în dezvoltărea durabilă față de mediul înconjurător nu se limitează doar la măsurile de reducere a cantității de plastic, ci este mult mai extinsă, prin acțiuni și soluții implementate în ultimii ani sub platforma „Mega Verde pentru tine”, care includ: colectarea în recipiente mobile a bateriilor uzate în toate magazinele, stații de încărcare a mașinilor electrice disponibile în 8 magazine din București, utilizarea hârtiei reciclate pentru scopuri administrative, atât la sediul central, cât și în magazine, precum și a hârtiei certificate FSC (care garantează că lemnul utilizat pentru hârtie provine din păduri gestionate durabil pe criterii sociale, economice și ecologice) pentru toate cataloagele, revistele promoționale și ambalajele produselor marcă proprie. Mai mult, Mega Image se implică și în acțiuni de plantare de arbori în diferite zone din țară, acțiuni care au drept scop atenuarea schimbărilor climatice.
Strategia Mega Image de dezvoltare durabilă și sustenabilitate acoperă și alte domenii precum: implicarea în inițiative pentru o alimentație și viață sănătoasă, reducerea risipei alimentare, implicare în viața comunităților, siguranța si sustenabilitatea produselor, un mediu de lucru bazat pe diversitate și incluziune, siguranța la locul de muncă, dezvoltarea personală și profesională a angajaților. O implicare cu un angajament pe termen lung, pentru a face bine acolo unde contează.
***
Despre Mega Image
Fondat în 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 777 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte, Timișoara, Bacău şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești. Mega Image îşi propune să ofere consumatorilor, în fiecare zi, servicii de calitate şi o gamă de produse hrănitoare, sănătoase şi sigure, la preţuri accesibile. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group, retailer internaţional ce operează în prezent pe trei continente.